Betalning- och leveransvillkor

Siirry verkkokaupan maksu- ja toimitusehtoihin (sivun alaosa)

Följande utlåtande ges istället för eventuella garantier; Levanto Oy och/eller tillverkarens ända plikt är att ersätta produktantalet, som har visat sig vara defekt, förutsatt att tillverkaren har meddelat att garanti eller utbyte av produkt hör till deras praxis. Levanto Oy och/eller tillverkaren bär inte ansvar över olyckor, förluster eller skador, direkta, slumpmässiga eller följder av användning eller okunskap i användning av produkten. Före användning av produkten bör användaren ta reda på om produkten lämpar sig till den avsedda användningen, användaren av produkten bär allt ansvar över eventuella risker vid användningen. Ovanstående text får inte redigeras av andra än Levanto Oy:s jurister.


Pris


Betlaningsvillkor

✓ 14 dagar netto. Dröjsmålsränta: efter fordrans förfallodagen bärs en 8,5 % dröjsmålsränta

✓ Faktureringstillägg 7,50 €. Faktureringstillägget debiteras inte för köp över 50 € (pris utan moms och fraktkostnader)

✓ Tillägg för pappersfaktura 2,50 €

✓ Vi debiterar 12 € påminnelseavgift per betalningspåminnelse


Specialbeställningar

I alla fall där en produkt beställs för första gången från Levanto eller om inte produkten hör till Levantos standardprodukter utan tilverkas enkom efter kundens behov, betalas produkten i sin helhet (100 %) vid beställning. Vid specialbeställningar eller specialverktyg återlämnas inte förskottsbetalningar och produkterna kan inte returneras.


Internationella försändelsers skatter och övriga kostnader

Skatter och övriga kostnader, som en statsmyndighet kräver är på kundens ansvar. Dessa som tillägg till det noterade eller fakturerade priset.


Returvillkor

Kontakta Levanto Oy innan du returnerar produkter, då det kan hända att returnering av varan inte är nödvändigt. För att erhålla ersättning bör alla produkter som returneras skickas i deras oöppnade förpackning.

✓ Returneringen bör göras inom 30 dagar efter uppköpet.

✓ Rätten till returnering gäller inte använda produkter, om ifall man inte har konstaterat att produkten är defekt.

✓ Reklamationer bör meddelas åt Levanto 5 (fem) vardagar efter att man har mottagit produkten.

✓ Kunden bär ansvar för kostnaderna som orsakas av returneringen. Levanto Oy returnerar fraktkostnaderna om man kan påvisa att produkten är defekt.


Skadade produkter

Krav på ersättning på produkter som har skadats under transporten skall riktas direkt till transportbolaget..


Garantipolicy

✓ Garantin börjar vid faktureringsdagen och inte vid första användningsdagen.

✓ Tillverkaren representerar och garanterar att den planerar och tillverkar produkter enligt FEPA:s hälso-, säkerhet-, och miljöstandarder, www.fepa-abrasives.com.

✓ Leverantören garanterar att det inte finns fel i produkten 12 månader efter leverans. Ifall det finns fel i produkten, är leverantören enligt leverantörens val ensam ansvarig om att reparera produkten eller ersätta produkten enligt försäljningspris.

✓ Leverantören är inte ansvarig för defekter och fel i produkten som har orsakats av oansvarsfull hantering eller av försummelse av underhåll av produkten enligt leverantörens villkor.


Kontaktuppgifter:

Levanto Oy
Båtlänningsvägen 5
02700 Grankulla
Finland

09 511 470


Webbshopens betalning- och leveransvillkor

Leveransvillkor

Levanto Oy 0990864-8 (senare webbshop) sälger varor till privat- och företagskunder i Finland. Vi bibehåller rätten till ändringar i villkoren samt prisen. Varornas pris inkluderar meromvärdesskatt.

Webbshopens kontaktuppgifter

E-post:
Telefon: 09 511 470
Postadress: Båtlänningsvägen 5, 02700 Grankulla


Beställning

Produkter som ska beställas väljs i webbshopen genom att lägga dem i varukorgen. Beställningen skickas genom att betala för innehållet i varukorgen i nätbutikens kassafunktion. När du gör en beställning accepterar du dessa leveransvillkor, produktpriser och leveranskostnader. Om en e-postadress anges vid beställningstillfället skickas en orderbekräftelse via e-post. Orderbekräftelsen visar de beställda produkterna och priset.


Leveranssätt och -kostnader

Till vilka länder levererar vi?
Vi levererar webbshopens beställningar endast i Finland.

LEVERANSSÄTT PRIS
Hämta från Postis servicepunkt 4,90 €
Hämta från Postis paketautomat 4,90 €
Hämta från vårt lager 0 €
Posti TFÄ-transport (transport av farliga ämnen) Prissättning enligt vikt:
Vikt max 2 kg – 11,90 €
Vikt max 5 kg – 12,90 €
Vikt max 10 kg – 13,90 €
Vikt max 15 kg – 15,90 €
Vikt max 25 kg – 16,90 €

Sök Postis närmaste servicepunkter >>

Transport av farliga ämnen

En del produkter som säljs i vår webbshop kräver TFÄ-transport, dvs. transport av förbjudna och farliga ämnen. Bruttomassan av TFÄ-varor kan högst vara 5kg per paket. Beställningar som gjorts vardagar innan kl. 12.00 transporteras i regel nästa vardag innan kl. 14.00. Servicen innehåller ett leveransförsök. Om mottagaren inte nås lämnas en kontaktförfrågan för att beställa en ny, betald hemleverans för försändelsen. Försändelsen levereras inte till Postis servicepunkt för hämtning. Läs mer om TFÄ-transport >>

Produktbladet innehåller information ifall produkten i fråga kräver TFÄ-transport.

Hämtning från vårt lager

Du kan hämta din order från vårt lager, som befinner sig i adressen Båtlänningsvägen 5, 02700 Grankulla. Våra aktuella öppettider finner du här. Hämtning från vårt lager är avgiftsfritt.


Betalning

Visma Pay (Visma Payments Oy, organisationsnummer 2486559-4) fungerar som betalningsförmedlare för nätbutiken, som är registrerad i registret över betalningsinstitut som förs av Finansinspektionen. Betalningen sker via Visma Pays onlinetjänst och Visma Pay eller Visma Payments Oy visas som betalningsmottagare på kontoutdrag och faktura. Visma Pay vidarebefordrar betalningarna till näthandlaren. Betalningen är säker, eftersom all information om betalningstransaktionen överförs med hjälp av en krypterad anslutning så att ingen utomstående part kan se betalningstransaktionsuppgifterna.

Transaktionen skapas mellan nätbutikens kund och nätbutiken. Nätbutiken ansvarar för alla åtaganden relaterade till butiken.

Ytterligare information om Visma Pay: https://www.visma.fi/vismapay/


Betalningssätt

Med Visma Pay kan du betala med nätbanksuppgifter, mobil plånbok, betalkort (kredit/debet), faktura eller delbetalning. Följande betalningsmetoder är tillgängliga: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuuspankki, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard och Debit MasterCard-kort, samt Jousto och Enterpay Invoice för företag.

MobilePay: Du kan betala med MobilePay om du har aktiverat betalning i nätbutiker i applikationens inställningar. Betalningar som görs med MobilePay debiteras från det betalkort som bifogas plånboken. Om debiteringen av betalningen från betalkortet misslyckas går det inte att betala med MobilePay i webbutiken.

Pivo: Användarvillkor finns på Pivos webbplats: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Alisa faktura till företag: Att köpa med Alisa företagsfaktura är i de flesta fallen möjligt med endast kontaktuppgifter, utan stark identifiering. Det räcker med att vi kan säkerställa kopplingen mellan köparen och det företag hen representerar. Fakturan skickas i första hand som en e-faktura, men även e-post- och pappersfakturor är möjliga. Vi känner redan till företagens officiella e-fakturaadresser, så att välja en faktureringsadress är också enkelt. Behandlingen av inköpsfakturan är utformad för att vara så smidig som möjligt ur köparens synvinkel och köparen får de referensuppgifter på fakturan som behövs för allokering. Fakturan innehåller momsfördelning.

Betalningsvillkoren för Alisa företagsfaktura är 14 dagar. Om du vill kan du förlänga betalningstiden upp till 60 dagar. Kreditgränsen för Fellow företagsfaktura är 5 000 €. Om ditt företag behöver en högre limit kan du kontakta Alisa kundtjänst. Alisa företagsfaktura möjliggörs av Alisa Finance Oyj. Ytterligare information om Alisa företagsfaktura: https://www.alisapankki.fi/yritysasiakas/yrityslasku.

Visma Pay kontaktuppgifter

Visma Pay, Paybyway Oy (Org.nummer 2486559-4)
E-post:
Tel: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postadress: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta


Returneringar

Webbutikskunden har 14 dagars bytes- och returrätt enligt konsumentskyddslagen. Kunden har rätt att byta eller returnera delar eller alla beställda produkter. Produkterna som returneras eller byts skall vara i originalförpackning och i säljbart skick. Om du vill returnera eller byta produkter, kontakta oss först via telefon 09 511 470 eller per e-post .

Annullering av order, felansvar och reklamationer

Webbutiken har lagstadgat felansvar för de sålda produkterna. Vid klagomål, vänligen kontakta oss på 09 511 470 eller . Konsumenten har rätt att hänskjuta eventuella tvister till konsumenttvistenämnden.


Levanto garanterar inte riktigheten eller fullständigheten av informationen på webbplatsen. Levanto International Inc. förbehåller sig rätten att korrigera fel, felaktigheter eller brister och att ändra eller uppdatera informationen när som helst utan föregående meddelande (inklusive efter att beställningen har gjorts). Observera att sådana fel, felaktigheter eller brister kan relateras till produktbeskrivning, prissättning och tillgänglighet. Foton kan variera. Priser, leverans och hanteringspriser kan ändras utan föregående meddelande. Vi ber om ursäkt för eventuella besvär som detta kan orsaka dig.